HOTEL OCCUPANCY TAX (HOT) GRANTS

Español

The City of Marfa is pleased to award partnership grants to qualifying events and activities through its Hotel Occupancy Tax (HOT) fund. For more information email hotgrants@cityofmarfa.com

grant APPLICATIONS and information

I.  Historic Restoration & Preservation Grants

Historic Restoration and Preservation Grants are awarded twice annually to organizations that directly promote tourism and the hotel and convention industry in Marfa. In accordance with state law, this grant is restricted to enhancing historical restoration and preservation projects and activities or to advertising, soliciting, and promoting preserved historic sites or museums to attract tourists and hotel guests.  Texas law does not limit such funding to structures that are owned by a public or nonprofit entity, or to whether the project is listed on a historic registry, but the City may choose to impose such limitations.

Submit Historic Restoration & Preservation grant application online
(or)
Download Historic Restoration & Preservation grant application as PDF

Click for more information on Historic Restoration & Preservation grant deadlines, awards, requirements, and eligibility.

II.  Advertising Reimbursement Grant

Quarterly Advertising Grants are awarded to organizations for advertising, solicitations and promotions that directly promote tourism and the hotel and convention industry in Marfa. In accordance with state law, this grant is restricted to advertising and promotion to attract tourists to the municipality or its vicinity. An organization can demonstrate impact by showing that hotel nights are booked due to their activity or that hotel guests attended their events.

Submit Advertising Reimbursement grant application online
(or)
Download Advertising Reimbursement grant application as PDF

Click for more information on Advertising Reimbursement grant deadlines, awards, requirements, and eligibility.

III. Arts & Culture Grant

Arts & Culture Grants are awarded twice annually to organizations that directly promote tourism and the hotel and convention industry in Marfa. In accordance with state law, this grant is restricted to the encouragement, promotion, improvement, and application of the arts that makes direct impact on the tourism and the hotel/convention industry.

An art facility or event can demonstrate impact by showing that hotel nights are booked due to
their activity or that hotel guests attended their arts event. Eligible forms of art include all types
of instrumental and vocal music, dance, drama, folk art, creative writing, architecture, design
and allied fields, painting, sculpture, photography, graphic and craft arts, film, video, radio,
television, sound recording, and other arts related to the presentation, performance, execution,
and exhibition of these art forms.

Submit Arts & Culture grant application online
(or)
Download Arts & Culture grant application as PDF

Click for more information on Arts & Culture grant deadlines, awards, requirements, and eligibility.

subvenciones para el impuesto a la ocupación hOTELera (HOT)

A la Ciudad de Marfa le complace conceder subvenciones de coparticipación para los eventos y las actividades que reúnan los requisitos a través de su fondo para el Impuesto a la Ocupación Hotelera (HOT). Para más información, envíe un correo electrónico a hotgrants@cityofmarfa.com 

SOLICITUDES DE SUBVENCIONES E INFORMACIÓN 

I.  Subvenciones para la Restauración y Preservación Históricas 

Las Subvenciones para la Restauración y Preservación Históricas son concedidas dos veces al año a las organizaciones que promueven directamente la industria del turismo y de los hoteles y los congresos en Marfa. De acuerdo con la ley estatal, esta subvención está restringida a mejorar los proyectos y las actividades relacionados con la restauración y la preservación históricas o para anunciar, solicitar o promover los emplazamientos o museos históricos preservados para atraer a turistas y huéspedes hoteleros. La ley de Texas no limita tal financiación a las estructuras que son propiedad de una entidad pública o sin ánimo de lucro, ni si el proyecto está apuntado en un registro histórico, pero la Ciudad puede optar por imponer tales limitaciones. 

Entregue la solicitud de la subvención para la Restauración y Preservación Históricas en línea  

(o)

Baje la solicitud en PDF de la subvención para la Restauración y Preservación Históricas

Clique para más información sobre los plazos, las concesiones, los requisitos y la elegibilidad de la subvención para la Restauración y Preservación Históricas. 

II. Subvención para el Reembolso de Publicidad 

Las Subvenciones de Publicidad trimestrales son concedidas a las organizaciones para la publicidad, las solicitudes y las promociones que promueven directamente la industria del turismo y de los hoteles y los congresos en Marfa. De acuerdo con la ley estatal, esta subvención está restringida a la publicidad y la promoción para atraer a turistas a la municipalidad o a sus inmediaciones. Una organización puede demostrar su impacto al mostrar que las noches de hotel están reservadas debido a su actividad o a que los huéspedes de hotel asistieron a sus eventos.   

Entregue la solicitud de la subvención para el Reembolso de Publicidad en línea 

(o)

Baje la solicitud en PDF de la subvención para el Reembolso de Publicidad 

Clique para más información sobre los plazos, las concesiones, los requisitos y la elegibilidad de la subvención para el Reembolso de Publicidad.

III. Subvención para las Artes y la Cultura 

Las Subvenciones para las Artes y la Cultura son concedidas dos veces al año a las organizaciones que promueven directamente el turismo y la industria de los hoteles y los congresos en Marfa. De acuerdo con la ley estatal, esta subvención está restringida al fomento, la promoción, la mejora y la aplicación de las artes que ejercen un impacto directo en la industria del turismo y de los hoteles/congresos.   

Una instalación o un evento artístico pueden demostrar su impacto al mostrar que las noches de hotel están reservadas debido a su actividad o a que los huéspedes de hotel asistieron a sus eventos artísticos. Las formas elegibles de arte incluyen todo tipo de música instrumental y de voz, danza, teatro, arte folklórico, escritura creativa, arquitectura, diseño y sus campos relacionados, pintura, escultura, fotografía, artes gráficas y de artesanía, cine, video, radio, televisión, grabación sonora y otras artes relacionadas con la presentación, actuación, ejecución y exposición de estas formas artísticas.     

Entregue la solicitud de la subvención para las Artes y la Cultura en línea 

(o)

Baje la solicitud en PDF de la subvención para las Artes y la Cultura

Clique para más información sobre los plazos, las concesiones, los requisitos y la elegibilidad de la subvención para las Artes y la Cultura.